Ok... tänker så här. Det är definitivt fortfarande kommunikation som gäller. Det som jag har skapat är någon organism... något kroppsligt... det kan vara så att det får vara en symbol för det kroppsliga i kommunikationen. Kroppsspråket betyder mer än ord. Forskare hävdar att endast 7 procent av budskapet överförs med hjälp av ord. 55 procent av budskapet formas
via kroppsspråksformer som minspel, ögonuttryck, gester och kroppsspråk. 38 procent förmedlas via tonläge, klang, betoning och tempo, vissa röstuttryck. Minst 70 procent av kommunikationen är således renodlat icke-verbal. Personlig utstrålning
betyder således mer än innehållet (Maltén, 1998). Så det jag har skapat är 70 procent av kommunikationen kanske...
Denna organism ser jag stå i en box som antingen har tre väggar med speglar som ska symbolisera tvåvägskommunikationen... "feedback". Det studsar fram och tillbaka. Tänker också små bitar som är vinklade åt fel håll. Det är så lätt att det man vill förmedla går fel... Tänker att jag vill att man ska se den (organismen) som en helhet också... Där är den, där står den... Den finns...
Plattan som den ska stå på tänker jag mig genomskinlig... med lampor som lyser upp mot den och bildar skuggor.
Eller så är jag inne på att göra formen som ett kalejdoskop. Ganska symboliskt. Tänker att man bildar mönster i olika former med hjälp av pärlor som speglas emot varandra. Man bildar även mönster när man kommunicerar. Framförallt när det är en gynnsam sådan.
Jag ska fortfarande testa projektering. Funderar på att ha det som en film i bakgrunden om jag använder mig av boxfidén. Ska testa lite. Jag känner att jag tycker att det är oerhört roligt med min gestaltning... men hur i hela friden man ska få ihop detta med en didaktisk frågeställning? Det känns långt borta...
Denna organism ser jag stå i en box som antingen har tre väggar med speglar som ska symbolisera tvåvägskommunikationen... "feedback". Det studsar fram och tillbaka. Tänker också små bitar som är vinklade åt fel håll. Det är så lätt att det man vill förmedla går fel... Tänker att jag vill att man ska se den (organismen) som en helhet också... Där är den, där står den... Den finns...
Plattan som den ska stå på tänker jag mig genomskinlig... med lampor som lyser upp mot den och bildar skuggor.
Eller så är jag inne på att göra formen som ett kalejdoskop. Ganska symboliskt. Tänker att man bildar mönster i olika former med hjälp av pärlor som speglas emot varandra. Man bildar även mönster när man kommunicerar. Framförallt när det är en gynnsam sådan.
Jag ska fortfarande testa projektering. Funderar på att ha det som en film i bakgrunden om jag använder mig av boxfidén. Ska testa lite. Jag känner att jag tycker att det är oerhört roligt med min gestaltning... men hur i hela friden man ska få ihop detta med en didaktisk frågeställning? Det känns långt borta...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar