lördag 13 februari 2016

Men...

I det förra inlägget så ville jag visa samma scen men den ena med text och den andra med ljud och bild och att det inte ger samma känsla. Utan att det är uppenbart att man känner något mer i kroppen när man tittar på introt än när man bara läser manuset. Så tänkte jag vidare att jag skulle kunna ha flera klassiska manus rullande efter varandra med de klassiska filmscenerna bredvid på två olika skärmar. Men då kommer två funderingar upp... får man ens göra så med tanke på rättigheter och annat och har JAG gjort något? På sätt och vis har jag ju det för jag försöker att gestalta en poäng. Men blir lite vilsen i mina egna tankar kring detta...

Så då funderar jag på att använda mig av en film som jag har gjort och skriva manus till den.
Den är ca 4 minuter lång... men då blir jag orolig att jag kommer ifrån min poäng iaf...
Hade behövt lite handledning här känner jag. Men jag lägger upp filmen iaf så jag kan få hjälp på nästa och enda handledningsmöte...

 
Kanske ska göra en animation med bara en massa färger... och ljud... som är kort. Och skriva ett manus till den? Ska fundera och fundera och göra.

En grej till som jag tänkte på var att göra de klassiska filmscenerna  som jag redan har tänkt ut... Introt till 2001, psycho och The Shining och gör de animerat. Så samma tanke som innan men att animera de och ha filmmanis bredvid.... Vill så ha handledning känner jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar