onsdag 9 mars 2016

Från tanke till skisser - till material

Skisserna




Dessa skisserna gjorde jag för en vecka sedan. Jag tog till mig att animationen som jag har gjort med min kiwifågel som jag hade med i tidigare inlägg är "jag" och att mitt eget uttryck kommer fram i den filmen. Så då tog jag hjälp av min kiwifågel för att finna det jag vill åt samtidigt som min "egen röst" i mitt gestaltande lättare kommer fram genom den. Blev väldigt influerad av  Seth Globepainter som jag har haft med i tidigare inlägg. Med enkelhet så fångar han någon känsla av betydelsen av färg. Hur skönt och härligt det ser ut att ha huvudet i ett färglandskap. Så jag härmade det helt enkelt. Ville att min kiwi skulle gå in i färgen. Där färgen då får vara en symbol för bilden och de estetiska ämnena.
 

 Några bilder på processen.






 Några till bilder på processen.




Använder mig av iMovie när jag animerar. Tar kort med min mobiltelefon.


Funderade på att avsluta filmen med att kiwifågeln sticker in huvudet i färgen bara. Men jag ville att det skulle bli övertydligt att man kan finna flera vägar med hjälp av bilden och de andra estetiska ämnena. Iallafall ville jag inte ha några oklarheter med vad jag menade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar